Monday, February 2, 2009

Song of the week....《幸福不灭》-- 罗志祥。。 《篮球火》片尾曲。。

Caught the recent episodes of 《篮球火》 on TV recently... i have always had a certain affinity with basketball... tho i'm not really someone who can play the game well.. cos i'm rather scared of being hit... haha... but i really love watching pple play the game... be it live, in dramas, movies or even animations... think this really started during my secondary sch days...

as such i was also stuck to the show when my sis started to watch it... haha.. but other than the competitions in the show... i was also attracted to its 片尾曲, 《幸福不灭》 by the male lead 罗志祥, who played the joker in the show... reminding me of 樱木花道 in the Jap animation - one of the rare Jap animae I actually followed thru-out....... haha...

okie... so here's introducing the song... couldn't find the full MV ... so out to make do with this snippet from the drama itself.... only the 2nd chorus tho....



《幸福不灭》(籃球火插曲) - 羅志祥
作词:严云农 作曲:阿沁

没原因 就是喜欢你
在初次相遇 有重逢的心情
深呼吸 让心动隐形
完美的爱情 是无声的旋律

听 我听你 不确定的语气
等 我等你 放下你的犹豫
嘿 如果你 轻轻闭上眼睛
我会明白 你做的决定

Cause I Believe 那幸福不灭的定律
在你手心 会有谁给你的美丽
静者恒静 就让我的心安静地守着你
祝福不用回音

没原因 就是喜欢你
就像海眷恋 天空般 的心情
你前进 看着你背影
就足够世界 无条件 的放晴

你 如果已 爱上他的姓名
爱 如果已 没有我的空隙
嘿 只要你 可以永远开心
我会情愿 渐渐被忘记

Cause I Believe 那幸福不灭的定律
在你手心 会有谁给你的美丽
静者恒静 就让我的心安静地守着你
把祝福送给你

Oh I believe Cause I believe
那幸福不灭的定律
你的手心 不一定要由我握紧
就像恒星 总会有发光的原因

Oh I believe
你值得被珍惜
也值得我放弃

棟樑。。。My Super Idol。。。

一直支持你的。。。ポーリーン

No comments: